JAK ZACHOWAĆ SWOJĄ WAGĘ W ŚWIĘTA?

christmas-2983706_1920[1]

Święta to okres, w którym często obawiamy się o naszą wagę. Pełen stół pysznych dań i deserów zachęca nas do zjedzenia i trudno nam sobie ich odmówić. W końcu Święta są po to, aby degustować się pysznościami i spędzać miło czas z najbliższymi.
Pierogi, gołąbki, ryby, uszka, barszcz i desery to zapewne część z pyszności, które goszczą na naszych stołach podczas Świąt. W efecie degustacje kończymy z obolałym i „napchanym jak balon” brzuchem.
Jak więc pogodzić te dwie rzeczy? Jak móc delektować się pysznościami bez efektu zbędnych kilogramów?

Oto kilka wskazówek:

Kilka dni przed Świętami przygotuj swój żołądek do uczty. Pij dużo wody. Nie napychaj się jedzeniem. Jedz stopniowo trochę mniej każdego dnia, ale też się nie głodź! Jedz częściej, ale w mniejszych ilościach. W taki sposób twój żołądek będzie domagał się mniejszej ilości jedzenia.
Jedz delikatne zupy kremowe i warzywne, koktajle, sałatki i owoce.

mandarin-2939720_1920

Jeśli przyrządzasz potrawy świąteczne osobiście, to zdecydowanie zamiast smażenia wybierz gotowanie, duszenie lub pieczenie potraw. Smażenie jest procesem, w którym w potrawy wnika duża ilość tłuszczu czego raczej chcemy unikać. Jeśli jednak wolimy w Święta np. smażoną rybę to lepiej zrobić ją bez panierki.

Dobrą alternatywą jest również przyrządzenie przynajmniej jednej potrawy dietetycznej. Niech rodzina zobaczy, że w Święta można zjeść również coś zdrowego.
Do sałatek używaj majonezu z niską zawartością tłuszczczu.

christmas-dinner-2428029_1920

Ustal sobie jakiś limit jedzenia. Dzięki temu będziesz miał kontrolę nad tym co jesz i w jakich ilościach.

Rano w dzień Świąt po przebudzeniu, wypij letnią szklankę wody z cytryną. Zjedz pożywne śniadanie. Nie czekaj do oficjalnej „Kolacji Wigilijnej”i nie siadaj do stołu z pustym żołądkiem.W przeciwnym razie prawdopodobnie będziesz chciał pochłonąć większe ilości jedzenia.

Jedzenie zacznij od mało kalorycznych dań np.Od barszczu. Dzięki temu nie będziesz miał aż tak dużej ochoty na inne potrawy i będziesz jeść je w mniejszych ilościach. Nie śpiesz się podczas jedzenia, delektuj się. Ułatwisz w ten sposób trawienie i nie  przegapisz momentu,  w którym twój żołądek dostarczy informacje do twojego mózgu, że jest już syty i nie potrzebuje więcej jedzenia.

christmas-decoration-2916944_1920

Możesz próbować wszystkich potraw. W końcu to są Święta, ale rób to z  umiarem. Jak wiadomo desery są najbardziej kaloryczne ale trudno się oprzeć sernikom robionym  przez nasze babcie czy mamy. Jednak jedz je w stosownej ilości. Do deseru weź sobie mały talerzyk. Zwykle jest tak, że gdy bierzemy większy talerz nakładamy sobie większe ilości jedzenia. Kawałek lub dwa sernika czy karpatki jest w porządku. Nie wybieraj jak największych kawałków deseru. Wybierz te mniejsze. Zaspokoisz w taki sposób swoj apetyt na słodkości ale w bezpieczny sposób.

Na stole nie powinno również zabraknąć warzyw i owoców.
Nie zapominaj o płynach podczas Świąt. Pij najwięcej wody a najmniej kompotów i słodzonych napojów gazowanych, które są źródłem cukrów. Zrezygnuj z picia alkoholu ale jeśli się jednak zdecydujesz to wybieraj raczej wino wytrawne.

christmas-3021154_1920

Ostatni posiłek powinien być lekkostrawny i w małej ilości.
Nie jedz do ostatniej minuty siedzenia przy stole. Powinno się zakończyć jedzenie 2-3 godziny przed snem, aby żołądek miał czas na przetrawienie pokarmu. Podczas snu zapotrzebowanie organizmu na kalorie jest najniższe.

Jeśli przed snem spożyjemy dużą ilość kalorii, organizm nie będzie w stanie trawić ich na bieżąco.
Nie rób sobie wakacji od ruchu podczas Świąt. Oczywiście nie proponuje abyś w Wigilię biegał w maratonie, ale drugiego dnia Świąt możesz spokojnie gimnastykować się lub zabrać się z rodziną na spacer po jakimś fajnym miejscu. Spalisz zbędne kalorie i jednocześnie miło spędzisz czas.

Wiadomo, że Święta to okres wypoczynku i radości, który chcemy spędzić jak najlepiej. Oczywiście, że „Wszystko jest dla ludzi” i każdy chce spróbować różnych pysznych przekąsek i dań. Warto więc postępować tak, abyśmy byli zadowoleni zarówno z potraw, które mogliśmy skosztować jak i z naszej wagi, którą podczas Świąt zachowaliśmy.

card-2985786_1920

Reklamy

2 myśli na temat “JAK ZACHOWAĆ SWOJĄ WAGĘ W ŚWIĘTA?

  1. Próbowałam jeść na Świętach w jak najmniejszych ilościach i jakoś mi się udało, ale przyznam, że przy stole pełnym przysmaków ciężko rezygnować z pysznych deserów.

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s