JAK ZACHOWAĆ SWOJĄ WAGĘ W ŚWIĘTA?


christmas-2983706_1920[1]

Święta to okres, w którym często obawiamy się o naszą wagę. Pełen stół pysznych dań i deserów zachęca nas do zjedzenia i trudno nam sobie ich odmówić. W końcu Święta są po to, aby degustować się pysznościami i spędzać miło czas z najbliższymi.
Pierogi, gołąbki, ryby, uszka, barszcz i desery to zapewne część z pyszności, które goszczą na naszych stołach podczas Świąt. W efecie degustacje kończymy z obolałym i „napchanym jak balon” brzuchem.
Jak więc pogodzić te dwie rzeczy? Jak móc delektować się pysznościami bez efektu zbędnych kilogramów?

Oto kilka wskazówek:

Kilka dni przed Świętami przygotuj swój żołądek do uczty. Pij dużo wody. Nie napychaj się jedzeniem. Jedz stopniowo trochę mniej każdego dnia, ale też się nie głodź! Jedz częściej, ale w mniejszych ilościach. W taki sposób twój żołądek będzie domagał się mniejszej ilości jedzenia.
Jedz delikatne zupy kremowe i warzywne, koktajle, sałatki i owoce.
mandarin-2939720_1920

Jeśli przyrządzasz potrawy świąteczne osobiście, to zdecydowanie zamiast smażenia wybierz gotowanie, duszenie lub pieczenie potraw. Smażenie jest procesem, w którym w potrawy wnika duża ilość tłuszczu czego raczej chcemy unikać. Jeśli jednak wolimy w Święta np. smażoną rybę to lepiej zrobić ją bez panierki. Dobrą alternatywą jest również przyrządzenie przynajmniej jednej potrawy dietetycznej. Niech rodzina zobaczy, że w Święta można zjeść również coś zdrowego.
Do sałatek używaj majonezu z niską zawartością tłuszczczu.

christmas-dinner-2428029_1920

Ustal sobie jakiś limit jedzenia. Dzięki temu będziesz miał kontrolę nad tym co jesz i w jakich ilościach.

Rano w dzień Świąt po przebudzeniu, wypij letnią szklankę wody z cytryną. Zjedz pożywne śniadanie. Nie czekaj do oficjalnej „Kolacji Wigilijnej”i nie siadaj do stołu z pustym żołądkiem.
W przeciwnym razie prawdopodobnie będziesz chciał pochłonąć większe ilości jedzenia.
Jedzenie zacznij od mało kalorycznych dań np.Od barszczu. Dzięki temu nie będziesz miał aż tak dużej ochoty na inne potrawy i będziesz jeść je w mniejszych ilościach. Nie śpiesz się podczas jedzenia, delektuj się. Ułatwisz w ten sposób trawienie i nie  przegapisz momentu,  w którym twój żołądek dostarczy informacje do twojego mózgu, że jest już syty i nie potrzebuje więcej jedzenia. Możesz próbować wszystkich potraw. W końcu to są Święta, ale rób to z  umiarem. Jak wiadomo desery są najbardziej kaloryczne ale trudno się oprzeć sernikom robionym  przez nasze babcie czy mamy. Jednak jedz je w stosownej ilości. Do deseru weź sobie mały talerzyk. Zwykle jest tak, że gdy bierzemy większy talerz nakładamy sobie większe ilości jedzenia. Kawałek lub dwa sernika czy karpatki jest w porządku. Nie wybieraj jak największych kawałków deseru. Wybierz te mniejsze. Zaspokoisz w taki sposób swoj apetyt na słodkości ale w bezpieczny sposób.
Na stole nie powinno również zabraknąć warzyw i owoców.
Nie zapominaj o płynach podczas Świąt. Pij najwięcej wody a najmniej kompotów i słodzonych napojów gazowanych, które są źródłem cukrów. Zrezygnuj z picia alkoholu ale jeśli się jednak zdecydujesz to wybieraj raczej wino wytrawne.

christmas-3021154_1920

Ostatni posiłek powinien być lekkostrawny i w małej ilości.
Nie jedz do ostatniej minuty siedzenia przy stole. Powinno się zakończyć jedzenie 2-3 godziny przed snem, aby żołądek miał czas na przetrawienie pokarmu. Podczas snu zapotrzebowanie organizmu na kalorie jest najniższe. Jeśli przed snem spożyjemy dużą ilość kalorii, organizm nie będzie w stanie trawić ich na bieżąco.
Nie rób sobie wakacji od ruchu podczas Świąt. Oczywiście nie proponuje abyś w Wigilię biegał w maratonie, ale drugiego dnia Świąt możesz spokojnie gimnastykować się lub zabrać się z rodziną na spacer po jakimś fajnym miejscu. Spalisz zbędne kalorie i jednocześnie miło spędzisz czas.

Wiadomo, że Święta to okres wypoczynku i radości, który chcemy spędzić jak najlepiej. Oczywiście, że „Wszystko jest dla ludzi” i każdy chce spróbować różnych pysznych przekąsek i dań. Warto więc postępować tak, abyśmy byli zadowoleni zarówno z potraw, które mogliśmy skosztować jak i z naszej wagi, którą podczas Świąt zachowaliśmy.

card-2985786_1920

Reklamy

2 myśli na temat “JAK ZACHOWAĆ SWOJĄ WAGĘ W ŚWIĘTA?

  1. Próbowałam jeść na Świętach w jak najmniejszych ilościach i jakoś mi się udało, ale przyznam, że przy stole pełnym przysmaków ciężko rezygnować z pysznych deserów.

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s